TV/soundbar løsning
Ole Sørensen
2016-09-09 15:27:51 UTC
Jeg skal have fundet en rimelig prisbillig soundbar til et 32"
Panasonic tv model TX-L32ET5Y. De felste soundbars er desærre længere
end selve tv'et, så det kommer til at se lidt dumt ud. TV'et er 76 cm
bredt. De fleste soundbars er over 80 cm. Der findes også nogle små
modeller som fx JBL Boost TV, men der er ingen bas i de løsninger.
Jeg har set at Hifi Klubben har aktive højttalere med optisk indgang
(https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/argon-octave-4a-aktiv-hojttaler/),
og det må jo være løsningen så man kan bruge tv'ets fjernbetjening til
at skrue op og ned. Panasonic har ikke mulighed for at bruge
hovedtelefonudgangen til at skrue op og ned (man skal ind i en
undermenu for at gøre det) ellers kunne alm. minijack også være en
mulighed sat til et par aktive højttalere.

Problemet er bare, at jeg også gerne vil tilslutte en
cd/radio/forstærker til de samme højttalere (et system i stil med
dette:
https://www.hifiklubben.dk/stereo/receivere/denon-rcd-m40--stereosystem/)
Men det kommer vist ikke til at fungere.
Men hvad så, hvis man bruger minianlæget som også har optisk indgang,
og sætter det sammen med nogle passive højttalere fx
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/kompakthojttalere/argon-6350-kompakthojttaler/
Så er mit spørgsmål, og man stadig kan skrue op og ned for lyden via
tv'ets fjernbetjening (da det jo kører via optisk udgang), og
minianlæget selvfølgelig bare skal være tændt?
Søren B
2017-11-13 01:45:06 UTC
[...]
Løsningen var at få et Panasonic-center til at lave et modificeret
scart-kabel som kan tilsluttes nogle aktive højttalere. Det koster
2-300 kr.
Så kan man skrue op og ned på den orig. fjernbetj.