XMLTV og GBPVR - hvordan kommer man i gang?
LarsM
2004-10-08 12:05:54 UTC
Hej
Jeg har et Hauppage PVR250 og har downloadet GB-PVR www.gbpvr.com

Det skulle virke med XMLTV, men jeg mange lidt info om hvordan man kommer i
gang med at bruge det / konfigurere XMLTV til brug for GB-PVR.

Findes der en beginners guide, eller er der en af jer, der kan gi mig et par
tips?

Venlig hilsen
Lars
www.netm.dk
Flemming Joensson
2004-10-09 17:52:57 UTC
Post by LarsM
Det skulle virke med XMLTV, men jeg mange lidt info om hvordan man
kommer i gang med at bruge det / konfigurere XMLTV til brug for
GB-PVR.
Du henter xmltv fra http://alpha-exe.xmltv.org/ og kører derefter xmltv
tv_grab_dk --configure fra en kommandoprompt. Du skal så vælger de kanaler
du vil kunne se i programguiden.

Derefter laver xmltv en tv_grab_dk.conf fil

For at hente programguiden kører du
xmltv tv_grab_dk --output tv-guide_dk.xml
Der er flere paramtre man kan smide med, såsom antal dage der skal hentes
for, men jeg kan ikke lige huske syntaksen. Jeg plejer at bruge XMLTV
Automate til formålet - så jeg bruger ikke rigtig prompten normalt.

Når du har lavet en tv-guide fil, så skal du ind i GBPVR Config og vælge
settings ud for XMLTV og så skal du klikke på Update EPG knappen. Det tog
under et minut på min P-III 850 at parse listen for de danske kanaler for
en 3 dages periode.

Derefter har du en program guide i GBPVR.

/Flemming
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'
Thomas Rokamp
2004-10-10 12:06:03 UTC
Post by Flemming Joensson
[...]
Kører den danske XMLTV grabber stadig mod TV2?

/Thomas
Flemming Joensson
2004-10-11 08:41:43 UTC
Post by Thomas Rokamp
Post by Flemming Joensson
[...]
Ja jeg skulle i hvert fald ind og lave et login og flytte nogle ikoner fra
et sted til et andet i min login-preferences på TV2's site. Så jeg vil
stærkt antage at programguiden også kommer derfra ;)

Det eneste problem jeg har er at når et show er aftenens sidste så står
sluttid til at være starttid på næste program. Og når f.eks. en film
slutter 01:30 og der derefter ikke er nogen programmer før næste formiddag
klokken 10 - så vil GBPVR optage helt til klokken 10.

Er der et nemt fix for dette? Jeg kan selvfølgelig være forsigtig og hver
gang jeg tilføjer en recording tjekke om det er dagens sidste udsendelse og
så ændre det manuelt - men det ville være lækkert hvis det kunne ske
automatisk.

/Flemming
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'
Flemming Joensson
2004-10-11 08:43:08 UTC
Post by Flemming Joensson
klokken 10 - så vil GBPVR optage helt til klokken 10.
Det gælder også for alle de øvrige HTPC systemer jeg har prøvet - det er
ikke GBPVR specifikt. Så et fix til de øvrige systemer vil sikkert også
kunne bruges her.

/Flemming
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'
Nezar Nielsen
2004-10-11 09:18:37 UTC
Post by Thomas Rokamp
Kører den danske XMLTV grabber stadig mod TV2?
Jeg har faktisk lavet en der kører mod tv-guiden.dk, jeg har dog ikke
brugt det længe, så jeg er ikke 100% sikker på at det gør som det skal,
men jeg vil se om jeg kan kigge på det indenfor de nærmeste dage, og så
skal jeg nok poste det, hvis det stadig virker.
--
Mvh. Nezar Nielsen